Berichten over 2022

  1. SMIBarometer2022_Website_article_300x200.png

    Het is vooral de authenticiteit en de selectiviteit in influencer marketing dat de jongeren appreciëren, terwijl ze wel degelijk bewust zijn van het commerciële karakter. Dat blijkt uit de SMI Barometer 2022. Arteveldehogeschool en Comeos onderzoeken jaarlijks de adoptie, het gebruik en de evaluatie van social media en influencer marketing bij Belgische jongeren.

    Lees meer over "SMI Barometer: 87% van de jongeren volgt social influencers"

    Tags:

  2. MeetUp_08032022_Website_article_300x200.png

    In deze video (in het Frans) van de MeetUp georganiseerd door Cap Numérique en FeWeb, geeft Boris Hourdeaux van de FOD Economie zijn visie op de online wetgeving. Hij controleert de "wettelijke vermeldingen" (die aanwezig moeten zijn op de website, maar ook op sociale netwerken), de informatieverplichtingen op de productfiches, alsook op de online besteltunnel, de bevestiging en de verplichtingen van de verkoper op het gebied van klantenservice (wettelijke garantie, herroepingsrecht, informatie over buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsprocedures, enz. ). Ook gaat hij in op de "omnibus"-richtlijn, die in mei 2022 in werking treedt, d.w.z. de verordeningen inzake reclameboodschappen, "misleidende reclame" en de regels inzake influencer marketing.

    Lees meer over "MeetUp: online communiceren en verkopen, welke zijn de belangrijkste regels volgens de FOD Economie?"

    Tags:

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten